About this property
Description
Elite Stadshotellet Växjö är ett stort och fint hotell som påminner om svunna tider beläget mitt i centrala Växjö med gångavstånd till affärer, restauranger och andra nöjen.
Hotellet har lagt så mycket omtanke som möjligt på hotellrummen, för att gästerna ska få den bästa upplevelsen. Här sover du som gäst gott i bekväma sängar. På alla rum finns det kabel-TV, skrivbord och trådlöst internet. När du bor på Växjös största och äldsta hotell behöver du inte gå hungrig, här finns nämligen hotellrestaurangen Lagerlunden serverar modern svensk mat med hjärtat i den småländska matkulturen med inspiration från det internationella köket. I baren kan man få små rätter eller bara en drink. Under sommaren har hotellet uteservering. I huset finns också en pub - The Bishops Arms, samt nattklubben Grace där du kan dansa in natten.
- 163 rum
- Dubbelrum & familjerum
- Badrum med dusch eller badkar
- Gratis WiFi
- TV
- Värdeskåp
- Skrivbord
- Hårtork
- Vattenkokare
- Strykjärn/strykbräda på begäran
- Gratis toalettartiklar
- Samarbete med närliggande gym
- Två restauranger Lagerlunden & The Bishops Arms
- Nattklubb
- Extrasäng mot en avgift på 100 kronor per natt
- Husdjur är tillåtna mot en avgift. Vänligen ange i kommentarsfältet vid bokning om ni önskar ett djurvänligt rum, då dessa finns i begränsat antal
- Handikappsanpassade rum finns tillgängliga
- Parkering mot en avgift
- Rökfritt
- 1 minuts promenad till Växjö station
- 5 minuters promenad till Linnéparken
- 14 minuters bilresa till Växjö Småland flygplats
- OBS! Kontantfritt Hotell
Availability
What guests said
See what they love
Anita
06 May 2026Som alltid trevligt på alla vis på Elite Stadt i Växjö. Superbra frukost och stort plus för de härliga badprodukterna.
Anette
01 May 2026Supermysigt hotell med bra läge, god frukost och bra och trevlig personal
Gunilla
13 February 2026Bra och ärevördigt hotell mitt i Växjö centrum. Bra rum med sköna sängar. Trevlig personal. Hundvänligt. Frukosten var sådär. Parkering på torget utanför samt nära tågstationen. Kommer att boka hotellet igen nästa gång vi är i Växjö.
Fredrik
05 February 2026Fint hotell beläget i närheten av allt. Utmärkt frukost på helgerna och mycket vänlig perosnal.
Explore the area
Please select one or more rooms you want to book
You have selected a different number of rooms than what you searched for. Please change the number of rooms to add to basket, or redfine your search.
Categories
Customer Reviews
Anita
06 May 2026Som alltid trevligt på alla vis på Elite Stadt i Växjö. Superbra frukost och stort plus för de härliga badprodukterna.
Anette
01 May 2026Supermysigt hotell med bra läge, god frukost och bra och trevlig personal
Gunilla
13 February 2026Bra och ärevördigt hotell mitt i Växjö centrum. Bra rum med sköna sängar. Trevlig personal. Hundvänligt. Frukosten var sådär. Parkering på torget utanför samt nära tågstationen. Kommer att boka hotellet igen nästa gång vi är i Växjö.
Fredrik
05 February 2026Fint hotell beläget i närheten av allt. Utmärkt frukost på helgerna och mycket vänlig perosnal.
Louise
12 November 2025Josefine
05 November 2025Trevligt hotell med mysig atmosfär och trevliga äldre detaljer i gemensamma ytor. Ett hotell vi återkommer till när vi är i Växjö !
Gunilla
29 October 2025Trevlig personal, bra frukost. Rent och snyggt. Saknar bara bastu och gym på hotellet.
Karl
16 August 2025Centralt o god standard
MARTIN
06 August 2025Thomas
23 July 2025Mikael
07 July 2025Helt okej med närheten till naturen vatten och centrum. nära till tåget och riktigt gott om mat ställen samt fika, på själva hotellet var det inte mycket aktiviteter så det får man hitta på utanför själva hotellet. man kan alltid besöka Filmstaden
Ulf
25 June 2025Jovan
09 June 2025Allt var perfekt 🤩
Anders
03 April 2025Lugnt och skönt. Frukosten var god.
Bertil
08 February 2025Roger
05 November 2024Ann-Christine
23 October 2024Jättetrevligt hotell underbar frukostbuffé . Trevlig personal
Anette
23 October 2024Mycket trevligt hotell. Tyvärr var toaletten dåligt städad när vi checkade in, men vid kontakt med receptionen löste de snabbt ett annat rum till oss. Väldigt hjälpsamma och tillmötesgående. Fantastiskt frukost
Marie
09 October 2024Anita
25 September 2024Tyvärr hade vi kloaklukt från badrummet var tvungna att ha fönstret öppet. Blev störande från gatan. Vi påpekade det vid utcheckning. Fick då 2 hotellfrukosten som kompensation. Men tyvärr hare vi inget elite hotell i oskarshamn😒
Ulf
08 August 2024Trevligt och bra hotell mitt i Växjö. Positivt med atmosfären av anrikt stadshotell.
Mats
14 July 2024Det är bara bra.Inget saknas
Irene
29 May 2024Johan
15 May 2024Vi är väldigt nöjda! Bra och rymligt familjerum och frukosten var toppen!
Hans
15 May 2024Margareta
26 April 2024Litet rum Störiga grannar
Hans
10 January 2024Fantastisk frukost. Rymligt rum med sköna sängar . Mitt på Stortorget
Åke
25 November 2023Catrin
16 November 2023Så god frukost och trevlig personal!!
Christer
16 November 2023Ingegerd
02 November 2023Rymliga, välstädade rum. Trevlig, tillmötesgående receptionist. Fräsch frukost med rikligt utbud!
Caroline
04 October 2023Bra boende mitt i centrum med bra parkeringsmöjligheter. Jättefin frukost.
Hans
29 August 2023Monica
24 August 2023Mycket bra hotell !!
Bengt
23 August 2023Marcus
20 August 2023Stort superiorrum med en liten klädkammare. Stora fina fönser. Något slitet rum.
Marie-Louise
19 August 2023Lisa
17 August 2023Monica
16 August 2023Fin lokal;matsal vid frukosten. Receptionen bör vara mer inbjudande och Välkomnande, behov av att förändras. Trevlig personal. Tack för vårat besök hos er!
Margareta
14 August 2023Sven-Olov
10 August 2023Då det finns en stor parkering alldeles utanför hotellet vore det väldigt bra om några platser kunde vara bokade av hotellet så gäster kunde parkera fritt i anslutning till boendet.
Carina
07 August 2023Mycket trevligt hotell och jättefin frukost
ingemar
02 August 2023Ett ord fantastikt
Martina
31 July 2023Underbar personal både i reception och på Bishops som låg i anslutning. Skön säng, god frukost och perfekt läge i Växjö. Bra för mig med småbarn och hund, var inga bekymmer.
Lina
31 July 2023Ulf
27 July 2023Camilla
25 July 2023Stort fint rum hade balkong oxå. Jättemysigt. Lite godis till mina hundar de blev glada för. Och bra frukost. Fanns mycket o välja på.
Annika
23 July 2023Bra centralt läge. Jättefin frukost, sköna sängar. Tyvärr fanns en fläktrumma precis utanför fönstret som störde nattsömnen. (med stängt fönster gick det bra att sova.) Men vi gillar att ha fönstret på glänt på sommaren.
Charlotta
22 July 2023Allt toppen . Parkering som var lätt och nära. . . Mycket bra frukost, fint hotell fräscha rum, trevlig personal.
Jonas
20 July 2023Thore
17 July 2023Karolin
16 July 2023Hillevi
15 July 2023Vi gillade inte att det är glasdörr till toaletten o bara ett ganska genomskinligt duschdraperi på insidan o med sängen precis utanför. Dessutom ett högt badkar o inget handtag att hålla sej i. Jättegod frukost o trevlig personal
CHristina
08 July 2023Jättefin frukost, fint standard rum , Jättetrevlig personal.
Åke
01 July 2023Håkan
14 June 2023Eva
06 June 2023Stort och bra rum med balkong, god frukost med mycket att välja på
Solveig
25 May 2023Trevligt,rent luktade så gott i foajén.Mycket bra bemötande. Frukosten kanon.
Maria
13 May 2023Stor fin frukost med nyttiga alternativ och även mindre onyttiga för dom som önskar det som exempel belgiska våfflor med sylt och grädde. Skönt med golvvärme badrummet.Underbara badrumsprodukter. Bra läge nära Station och Storgatan med div shopping.
Hillevi
04 May 2023Mycket bra, underbar frukostbuffé o trevlig personal. Kommer gärna tillbaka
Ursula
15 March 2023Supertrevlig personal som snabbt fixade ett nytt rum när avloppet var trasigt i det första. God frukost med trevlig personal.
Christina
08 March 2023Mitt favorithotell när jag är i Växjö! Trevlig personal & ligger centralt
Josefine
08 February 2023Ett hotell med nära till allt! God frukost, dock något slitet i frukostsalarna och det kunde varit lite "mysigare" känsla där. Vårt rum var mysigt och fint och vi stördes inte alls av den pågående renoveringen som det upplystes om.
Ingegerd
19 December 2022Mycket bra hotell , trevlig personal och kanonläge i stan!
Jenny
01 November 2022Bra hotell som vi bott tidigare. Denna gången fick vi ett lite äldre rum men det var OK. Det som var bäst var dock frukosten! Allt man kunde önska fanns och viktigast, vår dotter med celiaki, hade flera bröd att välja på och kändes säkert! Tack!
Annika
02 August 2022Bra hotell men ingen information om att parkeringen också användes för torghandel. Vi fick vår bil flyttad och böter på 800kr Väldigt knapphändig information på parkeringen i ena hörnet.
Eva
30 July 2022Maja
27 July 2022Bra hotell, bra frukost och trevlig personal. Funkade fint med två barn.
Thomas
23 July 2022Oljud från bussarna på Kronobergsgatan när man bor i enkelrum.
Rebecka
22 July 2022Iana
14 July 2022Mysigt hotell i gammal byggnad med knarrande golv. Vill inte ha rum ovanpå baren som har öppet länge på lördag.
Dennis
06 July 2022Trevlig personal, välstädat och välskött.
Erling
21 June 2022Jättetrevlig personal och fantastisk frukost!
Anne
15 June 2022Stora trevliga rum, om än något slitna. Tyvärr stank badrummet av avloppslukt, som inte ville ge med sig. Badrumsdörren gnisslade så att man väckte varandra på natten. Frukosten var okej, men gammaldags. Nästan bara ljust bröd och trist pålägg.
Rose-Marie
14 June 2022Carina
13 June 2022Städningen på rummet kunde gjorts bättre, ett stort minus.
Björn
11 June 2022Fint rum Kanonfrukost
Susanne
05 June 2022Min upplevelse va jättebra förutom att vi fick ett rum med en jobbställning precis utanför vårt fönster och att vi fick 2 enkelsängar fast vi hade sagt att vi ville helst ha en dubbelsäng . Gick till receptionen och fick ett annat rum som blev bra.
Tord
30 April 2022Centralt beläget hotell. Men bara parkering på torget utanför som hotellet inte ordnade. Normalt hotellstandard.
Tomas
18 April 2022Eva
30 January 2022John
09 December 2021Ingela
26 November 2021Helèn
21 November 2021Mycket bra läge Trevlig personal Litet rum för 2 personer Inte så mycket utbud för veganer vid frukosten
Christina
20 November 2021Roland
18 November 2021Bertil
10 November 2021Bra personal, bra städat,riklig och god frukost.Vi är mycket nöjda .
Birgitta
22 October 2021En resa som gjorde mej påmind om mina år i Växjö o som vänner uppskattade mycket !
Camilla
16 October 2021Trevlig personal och fint hotell.rummet var väldigt fint
MARIT
21 June 2021Rent, välstädat rum, tipptopp! Mycket vänlig och hjälpsam personal! Fantastisk frukost, snabb påfyllning trots att vi valt sista sittningen. Högsta betyg på allt! Jag kommer inte på något som kan bli bättre, jag är så nöjd!
UNNUR
21 June 2021Jag älskar sängen, kuddar och bara allt. Grön äppel juice, jag fick den på ELITE Palace Hotel i maj . något nytt och jätte gott...
KRISTINA
21 June 2021Centralt beläget, fantastisk frukost, sköna sängar och trevlig personal