Frågor och svar

Nedan finns svaren på några av de vanligaste frågorna. Om du har en fråga som inte besvaras nedan, kontakta oss gärna.

Säkerhet och lagring av data (frågor 1-2)
Vad innebär erbjudandet? (frågor 3-8)
Hur bokar jag? (frågor 9-17)
Betalning (frågor 19-22)
Ombokningar/Ändringar i en bokning (frågor 23-24)
Avbokningar (frågor 25-30)
Presentkort (frågor 31-32)
Klagomål (frågor 33-34)
IE9-webbläsarproblem (frågor 35)

 

1. Hur skyddas kunders information?

Digibreaks system är ett av de globalt mest övervakade, certifierade och ogenomträngliga systemen. Digibreaks har nivå 1 PCI-certifiering,vilket bedöms och tilldelas av en oberoende utomstående part. Digibreaks lagrar inte någon kreditkortsinformation i sitt system. Betalningar sker igenom en betalningshanterare (Realex) för att garantera att strikta säkerhetsåtgärder används för att skydda er information.

 

2. Vilken typ av information kommer vi att lagra?

Digibreaks kommer inte lagra kreditkortsuppgifter i deras system. Men för att kunna ge dig service och hjälpa dig med din bokning kommer vi att lagra viktig information angående bokningar (namn, adress, e-postadress, etc.) under en period på 12 månader från ankomstdatum.Vänligen notera att alla personuppgifter krypteras för att skydda dig. 

 

3. Vad innebär erbjudanden med Hotellpremien?

Med ditt Coop-kort får du boka hotellvistelser till rabatterade priser. Erbjudandet gäller i mån av tillgång. Du kan välja bland 750 hotell i Sverige, Norge och Danmark. Samt utvalda europeiska storstäder.

 

4. Vad behövs för att ta del av Hotellpremien?

Du behöver endast ditt Coop-kort. Du måste ta med dig kortet till hotellet. Om det inte visas upp på hotellet har hotellet rätt att debitera sitt ordinarie pris.

 

5. Hur många gånger kan jag boka Hotellpremien?

Så många gånger du vill!

 

6. Vad är det för typ av hotell som erbjuds?

Hotellen har tre-, fyr- eller femstjärnig standard.

 

7. Kommer vi att få samma service som andra hotellgäster?

Ja, det är ingen skillnad i vare sig standard eller service. Rummen och frukosten är av samma kvalitet för dig som för de gäster som bokar till hotellets ordinarie priser.

 

8. Är Hotellpremien verkligen billigare än hotellens egna priser?

Hotellpremien erbjuder hotellvistelser på över 750 hotell i Norden till ett rabatterat pris. Ibland har hotellen själva, under en kortare tidsperiod, specialpriser som kan vara lägre än Hotellpremien pris. Hur bokar jag?/Hur fungerar erbjudandet? (Frågor 9-20)

 

9. Hur söker jag?

Du söker hotellvistelser genom att välja destination, antal nätter, rum, önskat ankomstdatum och antal gäster. En lista visar de orter som har hotell med lediga rum. När du har valt en ort, presenteras ett eller flera tillgängliga hotell som passar dina sökkriterier. Varje hotell har en kort beskrivning för att hjälpa dig att välja det hotell som passar dina behov.

 

10. Får jag någon bokningsbekräftelse?

Betalningstransaktionen bekräftar bokningen. Ditt Coop medlems-id är ditt bokningsnummer. Om e-post adress uppges vid bokningstillfället skickas en bokningsbekräftelse via e-post. Vid bokning online av flera hotell eller rumstyper skickas separata bekräftelser för varje rum. Vid bokningen via vår bokningslinje får man en bekräftelse för bokning av flera rum av samma rumstyp. Om du inte har fått din bekräftelse per e-post och/eller inte är säker på om bokningen genomfördes, kan du kontakta oss på 0771-200 610. Vi kan då bekräfta din bokning och skicka om bekräftelsen.

 

11. Hur nära ankomstdagen kan jag göra min bokning?

Online måste bokningen ske senast dagen innan ankomst, före kl.17:00. Genom vår bokningslinje kan du boka samma dag som ankomst. För hotell utanför Norden ber vi dig läsa villkoren för att se vad som gäller.

 

12. Jag reser ensam, har ni enkelrum?

Vi erbjuder enkelrum i Sverige, Norge och Danmark.

 

13. Finns det olika typ av rum för familjer?

Vi erbjuder 3- och 4-bäddsrum, se i villkoren vad som gäller för de olika rumtyperna.

 

14. Vad kostar det om man har fler än två barn, eller om barnen är äldre än 12 år?

Är barnen äldre än 12 år, eller du har fler än två barn, måste du ta kontakt med hotellet. Hotellet avgör den extra kostanden. Bokningen görs dock som vanligt via Hotellpremien websida eller genom vår bokningslinje. Vänligen observera att 3- och 4-bäddsrum är inte tillgängliga i Europeiska storstäder utanför Skandinavien.

 

15. Kan jag få en lista på medverkande hotell?

Nej, det finns ingen lista över hotellen då tillgängligheten beror på vilket datum du önskar övernattning.

  
 

16. Kan jag använda mitt Coop-kort för att boka en vistelse åt någon annan?

Du kan boka för vänner som är medlemmar i Coop MedMera. Om de inte är medlemmar kan du köpa ett presentkort som de kan använda för att boka en vistelse.

 

17. Är det möjligt att boka flera hotellvistelser vid en och samma bokning?

Ja, klicka på "Boka ytterligare hotellvistelse" i varukorgen, du kommer då tillbaka till startsidan där du kan välja nya erbjudanden. OBS! Varukorgen kommer att hålla dina valda vistelser i 15 minuter. Notera att varukorgen ej reserverar rummen. Alla vistelser som bokas samtidigt måste vara i samma valuta. Om du vill beställa vistelser i olika valutor, måste du utföra separata köp.

  


18. Finns det en karta som jag kan använda? Läget är viktigt för mig, men jag är inte säker på vilket hotell har det bästa läget för mina behov

Ja, när du har valt en ort presenteras en lista med hotell. Dessa hotell kan också ses på en karta (Google Street Map) genom att klicka på ”Visa på karta” längst upp på sidan. Du kan zooma in och ut på kartan så att du lätt kan välja vilket hotell som passar dig bäst.

 

19. Hur betalar jag?

Om du bokar genom vår bokningslinje kan man betala på följande sätt:

  • VISA ELLER MASTERCARD: Du betalar en bokningsavgift under bokningsprocessen (ca 13% av det totala priset) och resterande belopp betalas på hotellet.
  • PLUSGIRO: Denna bokning måste ske minst 14 dagar innan ankomstdagen. Totalbeloppet ska betalas senast två bankdagar efter att bokningen har gjorts (se villkor för mer detaljer).
  • PRESENTKORT: Uppge kod och serienummer. För köp till ett högre belopp än presentkortets värde debiteras mellanskillnaden under bokningsprocessen med Visa eller Mastercard. Om man bokar genom vår hemsida kan man betala på följande sätt:
  • VISA ELLER MASTERCARD: Du betalar en bokningsavgift under bokningsprocessen (ca 13% av det totala priset) och resterande belopp betalas på hotellet.
  • PRESENTKORT: Uppge kod och serienummer. För köp till ett högre belopp än presentkortets värde debiteras mellanskillnaden under bokningsprocessen med VISA eller Mastercard.



    20. Kan jag betala med mitt Coop-kort?

    Nej, det är tyvärr inte möjligt att betala med Coop-kortet om det inte är ett Coop MasterCard kort. VISA och MasterCard är de kort som kan användas vid bokning.

     

    21. Ger Hotellpremien poäng?

    Ja, du får 500 poäng för varje rum du bokar eller presentkort du köper.

     

    22. Hur vet jag att betalningen via www.hotellpremien.se är säker?

    Betalningar sker igenom en säker betalningshanterare (Realex) för att garantera att strikta säkerhetsåtgärder används för att skydda er information. Ombokningar/Ändringar i en bokning (Frågor 23-24)

     

    23. Kan jag ändra datum på min hotellvistelse?

    Ja, du kan ändra datum upp till två gånger för din vistelse; om det sker minst 2 dagar innan ankomstdagen. Ifall ombokning görs fler än två gånger tillkommer en administrationsavgift som motsvarar bokningsavgiften (ca 13% av det totala priset).

     

    24. Kan jag boka om till ett annat hotell?

    Vid ombokning till ett annat hotell tillkommer en administrationsavgift som motsvarar bokningsavgiften (ca 13% av det totala priset). Ombokning måste göras genom vår bokningslinje på 0771-200 610. Avbokningar (Frågor 25-30)

     

    25. Hur avbokar jag?

    Avbokning måste göras online på www.hotellpremien.se via 'mina bokningar' eller genom vår bokningslinje på 0771 200 610. En avbokningsbekräftelse skickas via e-post till den e-post adress som uppgavs under bokningsprocessen.

     

    26. Hur gör jag om jag måste avboka under en helg?

    Våra öppettider är måndag till fredag kl. 08.30-17:00. Om du behöver avboka mindre än två dagar före din ankomst, saknar internet och/eller vårt kontor är stängt, vänligen kontakta hotellet direkt. Avbokning måste även göras hos oss, ta därför alltid kontakt med oss så fort vår bokningslinje öppnar.

     

    27. Om jag avbokar, får jag tillbaka bokningsavgiften?

    Nej, vid avbokning återbetalas inte bokningsavgiften. Du förlorar dock inte dina samlade poäng.

     

    28. Om jag avbokar sent, blir det någon extra kostnad?

    Om avbokning görs mindre än två dagar innan ankomstdag, eller om man uteblir har hotellet rätt att debitera kostnaden för en natt.

     

    29. Om jag har betalat in hela summan via postgiro och avbokar, hur får jag tillbaka pengarna?

    Om avbokning sker mer än 2 dagar innan ankomstdagen återbetalas summan minus bokningsavgiften. Om man avbokar mindre än 2 dagar innan ankomstdagen återbetalas totalsumman minus bokningsavgift samt kostnaden för en natt. Vi kan sätta in pengarna på ditt bankkonto/plusgiro.

     

    30. Om jag betalat vistelsen med presentkort och avbokar, hur får jag tillbaka pengarna?

    Om avbokning sker mer än 2 dagar innan ankomstdagen återbetalas summan minus bokningsavgiften till presentkortet. Om man avbokar mindre än 2 dagar innan ankomstdagen återbetalas totalsumman minus bokningsavgift samt kostnaden för en natt till presentkortet.

     

    31. Hur köper jag ett Hotellpremien presentkort?

    Du kan antingen köpa ett presentkort genom vår hemsida genom att klicka på ”presentkort”. 

     

    32. Vad gäller om man betalar sin vistelse med ett presentkort?

    Under betalningsprocessen uppger du den kod och serienummer som finns på presentkortet. Om vistelsen har ett högre pris än värdet på presentkortet betalar du mellanskillnaden under bokningsprocessen med VISA eller Mastercard. Varken Coop-kortet eller presentkortet behöver uppges på hotellet. Klagomål (Frågor 33-34)

     

    33. Vem vänder jag mig till om jag har frågor eller klagomål under pågående hotellvistelse?

    Ta kontakt direkt med personalen på hotell receptionen. De bör svara på dina frågor eller hantera eventuella klagomål.

     

    34. Vem vänder jag mig till om jag har frågor eller klagomål efter avslutad hotellvistelse?

    Eventuella reklamationer eller klagomål i samband med hotellvistelsen hänvisas först och främst till respektive hotell. Därefter kan du även kontakta Hotellpremiens kundtjänst.

     

    35. Följ dessa instruktioner för att lösa de navigationsproblem. Vid eventuella problem, vänligen kontakta oss på telefon 0771-200 610.

  • Gå till menyraden i din webbläsare, klicka på Verktyg och välj Internetalternativ (menyraden finns alldeles under adressfältet, längst upp i din webbläsare)
  • Klicka på fliken Sekretess i fönstermenyn som nu visas
  • Välj fliken Avancerat sektionen Sekretess
  • I fönstermenyn Avancerade sekretessinställningar, kontrollera följande val:
  • Under kryssrutan "Åsidosätt automatisk cookie-hantering", säkerställ att både Cookies från första part och Cookies från tredje part är ifyllda som "Acceptera"
  • Tillåt alltid sessions-cookies
  • Acceptera och spara genom att klicka på OK-knappen
  • Dina webbläsarproblem är nu lösta. Vår kundtjänst hjälper dig gärna vid ytterligare problem, telefon 0771-200 610.

     

    Kontakt

    Om du önskar kontakta oss av någon annan anledning antingen du har en fråga, klagomål eller feedback, vänligen kontakta oss på info@hotellpremien.se.