Allmänna Villkor

Allmän information

Kundtjänst

Bokningar och reservationer

Prissättning och betalning

Pris-garanti

Ändringar och avbokningar

Rumstyper

Europavistelser

Tävlingar

Kundens ansvar

Integritet och dataskydd

Ansvar och friskrivning

Allmän information

Allmänna Villkor för Hotellpremien

Dessa villkor är senast uppdaterade den 24/1-2024

Digibreaks Limited (”vi”, ”oss”, ”vår”) är agent (eller underagent enligt nedan) åt boendeleverantörer vid bokning av boende för Hotellpremien-medlemmar. Digibreaks Limited är ett irländskt aktiebolag med organisationsnummer 634954. 

Digibreaks Limited villkor för tävlingar v 1.0 — i kraft 2019–04–15

Övriga villkor

Avtalet består av tre delar: din bokningsbekräftelse, dessa villkor samt vår integritetspolicy och policy för cookies. Genom att använda denna webbplats bekräftar du att du godkänner dessa villkor och att du samtycker till att följa dem. Om du inte godkänner dessa villkor ska du inte använda den här webbplatsen. Skriv gärna ut ett exemplar av villkoren för framtida referens. I dessa villkor hänvisas till följande ytterligare villkor, som också gäller för din användning av webbplatsen: Vår integritetspolicy, som anger villkoren för vår behandling av personuppgifter som vi samlar in från dig eller som du lämnar till oss. Genom att använda vår webbplats samtycker du till denna behandling och garanterar att alla uppgifter du lämnar är riktiga. Vår policy för cookies, som anger hur vi använder cookies på vår webbplats. Observera att särskilda villkor gäller mellan dig och boendeleverantören när du gör en bokning via webbplatsen. Dessa villkor kan du hitta på boendeleverantörens webbplats. Dessa villkor utgör hela avtalet mellan dig och oss för användningen av webbplatsen.

Kontaktuppgifter

Frågor hänvisas till info@hotellpremien.se.

Kundtjänst

Kundtjänst

Om du mot förmodan skulle uppleva några problem med servicen under din vistelse, vänligen informera hotellet under din vistelse, så att de får möjlighet att åtgärda eventuella brister. Om problemet inte blir löst, eller om du har feedback gällande HotellPremien, kan du mejla oss på info@hotellpremien.se måndag till fredag mellan kl. 09.00 och 17.30 (helgdagar undantagna).

Observera att eventuell hjälp från vår sida i samband med klagomål ges som en goodwill-gest i vår roll som ombud eller underombud för boendeleverantören.

Bokningar och reservationer

Bokningsvillkor

Observera att www.hotellpremien.se inte är en boendeleverantör, utan endast tillhandahåller denna bokningssida som en förmån för sina kunder. Hotellpremien ska underlätta bokning av boende hos boendeleverantören. Boendeleverantören är ansvarig för kvaliteten på boendet och kundtillfredsställelsen under vistelsen.

Erbjudandet gäller i mån av tillgänglighet för innehavare av Coop-kort och deras hushåll. Coop-kortet måste visas på hotellet; annars har hotellet rätt att debitera ordinarie pris. OBS! Det 7-siffriga ID-numret står på vänster sida av Coop-kortet. Alla Hotellpremien-bokningar ska göras på www.hotellpremien.se eller via vår kundtjänst på telefon. Bokningar kan inte göras direkt hos de hotell som deltar.

För att boka genom oss måste du vara minst 18 år vid bokningstillfället. Om du gör en bokning för en grupp måste du ha rättskapacitet och befogenhet att utföra bokningen i egenskap av bokningsansvarig. Genom att göra en bokning bekräftar du att du förstår och har befogenhet att godkänna, och godkänner, dessa villkor å din parts vägnar, tillsammans med alla villkor som gäller för boendeleverantören. Dessa utgör hela avtalet mellan dig och boendeleverantören för det boende bokningen avser.

Alla erbjudanden gäller med förbehåll för tillgänglighet. Erbjudandena gäller hela året, men tillgängligheten kan vara begränsad i samband med storhelger och andra perioder med hög efterfrågan. Alla erbjudanden gäller endast för Coop-medlemmar. Du måste kunna bevisa att du är en Coop-medlem vid incheckningen om hotellet begär det.

Du får använda webbplatsen endast för att göra legitima förfrågningar eller bokningar och samtycker till att inte göra några spekulativa, falska eller bedrägliga bokningar eller bokningar i väntan på efterfrågan.

Betalning för andra produkter eller tjänster i samband med hotellvistelsen erläggs på plats direkt till hotellet.

Särskilda önskemål såsom rökfria rum, möjlighet att ta med husdjur, hänsyn till allergier osv. kan inte garanteras och kan medföra en extra kostnad som betalas direkt till hotellet. Dessa ytterligare kostnader inte ingår i Digibreaks priser. Du kan kontakta boendeleverantören för att få mer information om särskilda önskemål.

Den som genomför bokningen är ansvarig för att all betalning erläggs i tid samt för att alla personuppgifter och annan information som har lämnats avseende dig och ditt resesällskap är riktig. Du är ansvarig för att meddela oss om eventuella ändringar, tillägg eller avbokningar. Du ska också meddela oss eventuell adressändring eftersom du är ansvarig för att hålla ditt resesällskap informerat om bokningen och eventuella ändringar.

Skyldigheter vid bokning

När du gör en bokning via webbplatsen måste du ange ditt födelsedatum och lämna följande information för att vi ska kunna behandla bokningen: Förnamn, efternamn, hemadress, giltigt kredit/betalkort, telefonnummer, mobiltelefonnummer.

Om du gör en bokning via webbplatsen har du ett avtal som reglerar din vistelse med den aktuella boendeleverantören och inte med Digibreaks, Hotellpremien eller Coop.se. Din bokning omfattas av villkoren som tillämpas av den boendeleverantör du gjort din bokning hos.

Observera att du samtycker till att följa boendeleverantörens villkor, inklusive men inte begränsat till betalningsvillkor och villkor för tillgänglighet samt biljettpriser, produkter eller tjänster.

Om du har ytterligare krav måste du se till att ditt valda boende uppfyller dessa och att du har framfört dem vid bokningstillfället.

Även om vi strävar efter att erbjuda dig bästa möjliga service genom att uppdatera informationen på vår webbplats, gör vi inga utfästelser eller garantier, vare sig uttryckliga eller underförstådda, om att innehållet på vår webbplats är korrekt, fullständigt eller felfritt, eftersom vi förlitar oss på information från boendeleverantörer. Om felaktigheter upptäcks på webbplatsen försöker vi åtgärda dem så snart som möjligt. Om du upptäcker ett fel ber vi dig att rapportera det till info@hotellpremien.se.

Bokningsbekräftelse

När du har gjort din bokning får du en e-postbekräftelse. Vi kan också be dig att fylla i vår bokningsutvärdering för att få din hjälp att göra vår webbplats och våra tjänster bättre. Din bokning är inte bekräftad förrän du har fått en bokningsbekräftelse via e-post till den angivna adressen vid bokningstillfället. 

För att slutföra och bekräfta din bokning måste du ange en giltig och korrekt e-postadress. Vi är inte ansvariga eller skadeståndsskyldiga för (och har ingen skyldighet att kontrollera) felaktiga eller felstavade e-postadresser eller felaktiga telefonnummer eller kreditkortsnummer.

Kostnadsfri ombokning

Om du vill ändra dina resedatum eller boendeleverantör efter att du har gjort din bokning, vänligen gör det online under Mina bokningar, ring eller maila kundtjänst. Du kan ändra datum eller hotell upp till fem gånger om detta görs minst 2 dagar före ditt ankomstdatum. Om du bokar om mer än fem gånger kommer det att betraktas som en ny bokning och en ny bokningsavgift debiteras (cirka 13 % av totalpriset). Om priset på din nya bokning är högre måste du betala mellanskillnaden. Om priset på din nya bokning är lägre behåller vi mellanskillnaden. Alla ombokningar är beroende av tillgänglighet. Om du har varit tvungen att avboka din vistelse till följd av att hotellet inte längre kan acceptera din bokning på grund av att de måste stänga, återbetalar vi din bokningsavgift i form av en rabattkod motsvarande din insättning. Du kan sedan boka hotell vid ett senare tillfälle om du så önskar.

Boendeleverantörens skyldigheter

Hotellpremien bokar boende på uppdrag av den boendeleverantör som anges i din bokningsbekräftelse.

Rabattkoder

  • Endast en rabattkod kan användas per bokning och kan inte kombineras med andra erbjudanden.
  • Rabattkoder kan endast användas för nya bokningar och måste tillämpas vid kassan vid bokningstillfället. De kan inte tillämpas på befintliga bokningar senare.
  • Boknings- och vistelsedatum varierar beroende på den individuella rabattkoden. Vänligen se erbjudandets detaljer för information om boknings- och vistelsedatum för varje rabattkod.

Prissättning och betalning

Betalning

Priset för en hotellvistelse betalas i hotellets lokala valuta. En bokningsavgift betalas vid bokningstillfället och resterande belopp ska betalas till hotellet vid incheckning eller utcheckning enligt hotellets policy. Andra tjänster och kostnader betalas direkt till hotellet.

Betalningen kan göras på följande sätt: Visa, MasterCard eller Swish: Vid bokningstillfället dras en bokningsavgift som inte är återbetalbar. Bokningsavgiften motsvarar ca 13 % av det totala beloppet. OBS! Ange namn och bokningsnummer (= Coop medlems-ID).

Kreditkort / Bankkort

  • En icke återbetalningsbar deposition krävs vid bokningstillfället, och betalning kan göras med kreditkort eller bankkort.
  • 'Digibreaks Ltd' tillsammans med namnet på den valda boendeboendet kommer att visas som en debitering på ditt betalningskort.
  • Du kommer att vara ansvarig för betalning av den utestående balansen och eventuella ytterligare kostnader till boendeleverantören vid ankomst.
  • Observera att vissa hotell kan kräva kreditkortsinformation vid incheckning för säkerhetsändamål. Gäster som betalar för sin vistelse kontant kan bli ombedda att lämna en säkerhetsdeposition eller betala sin räkning vid ankomst. Vänligen kontrollera de individuella hotellens villkor före ankomst.

Pris-garanti

HotellPremien Prisgaranti

Om du bokar ett hotellrum med Hotellpremien och inom 48 timmar hittar ett bättre pris för samma datum, hotell, rumstyp, antal gäster och typ av boende på en annan webbplats, kommer vi att återbetala mellanskillnaden. Dessutom får du ett presentkort på 100 kronor som kan användas nästa gång du bokar boende via Hotellpremien.

Prisgarantin är endast giltig om det gäller helt identiska förhållanden för vistelsen, vilket innebär att både hotellet, datum, rumstyp, typ av boende, frukost inkluderat och antal gäster matchar. Dessutom måste priset inkludera alla skatter och avgifter samt ha samma annulleringsvillkor. 

För att uppfylla villkoren för ersättning för kostnader måste du ha lämnat in en prisgarantiansökan senast 48 timmar efter att du bokat din hotellvistelse. Prisjämförelsen gäller endast om priserna är både annonserade och tillgängliga för allmänheten på en webbplats som riktar sig till konsumenter i Sverige.

Det angivna priset måste gälla hotell där både hotellnamn och bokningsdetaljer beskrivs före bokning. Priset som anges måste vara tillgängligt för alla konsumenter och inte reducerat genom användning av kundlojalitetsprogram, presentkort eller på annat sätt. Hotell och pris måste vara tillgänglig för onlinebokning via agent/företag som säljer till allmänheten i samma valuta och samma land. Prisjämförelsen måste göras på individuell basis, inte direkt från hotellet eller på något sätt en del av en ”paketlösning”.
Som ett alternativ till att betala mellanskillnaden förbehåller sig Hotellpremien rätten att annullera din bokning och återbetala dig beloppet i sin helhet.

Alla prisgarantiansökningar kontrolleras av Hotellpremien. Det angivna priset måste fortfarande vara tillgängligt vid tidpunkten för Hotellpremiens kontroll, inom 48 timmar efter att ansökan tas emot. Vi godtar inte skärmbilder eller andra påstådda bevis på ett lägre pris som vi inte själva kan kontrollera. Vi godtar inte ansökningar som enligt vår bedömning är baserade på skrivfel eller andra misstag, eller som utgör bedrägeriförsök. Du får besked angående din ansökning inom 72 timmar efter att den har kommit oss tillhanda. Obs! Det kan ta upp till 30 dagar eller nästa faktureringsperiod innan beloppet visas på ditt kontoutdrag.

Vi förbehåller oss rätten att ändra eller avbryta prisgarantin eller neka prisgaranti till någon person eller vid någon tidpunkt utan att behöva ange skäl och utan förvarning eller ansvar gentemot dig som kund. Villkoren som anges på Hotellpremiens hemsida vid tiden för din ansökan avgör om du omfattas av prisgarantin.

Kundöfte

Vi vill alla känna att vi får valuta för våra pengar, vilket är anledningen till att vi har Hotellpremiens Prisgaranti som ger dig mellanskillnaden tillbaka om du hittar ett lägre pris på motsvarande bokning. Dessutom får du ett presentkort på 100 kronor att använda vid nästa hotellbokning med HotellPremien. För din trygghet så gäller prisgarantin upp till 48 timmar efter att du har bokat.

Om du skulle hitta samma hotellvistelse till ett lägre pris någon annanstans kan du ringa vårt servicecenter eller skicka ett email till info@hotellpremien.se med Ämne: Prisgaranti. Mailen ska innehålla:

  • Namn
  • Telefonnummer
  • Bokingsnummer
  • Ankomstdag
  • Antal nätter
  • Var du hittade det lägre priset för vistelsen med samma ankomstdatum
  • Vilket pris de lägre prist ligger på
  • Bifoga en skärmbild på det lägre priset

Verifiering av påståenden

Alla anspråk gällande Vår Prisgaranti är föremål för verifiering av HotellPremien. Det angivna priset måste fortfarande vara tillgängligt vid den tidpunkt då HotellPremien kontrollerar det, vilket sker inom 48 timmar efter att anspråket har mottagits. Skärmdumpar tillsammans med relevanta webblänkar, tidsangivelser och bokningsdetaljer ska tillhandahållas som bevis på ett lägre pris. Kunden måste ha genomfört bokningen för att anspråket ska anses vara giltigt. Bokningar som avbokas av kunden före incheckning, oavsett orsak, anses ogiltiga. Vi kommer inte heller att bekräfta eller godkänna anspråk som vi i god tro anser vara resultatet av tryckfel eller andra misstag. Inte heller kommer vi att godkänna anspråk som vi uppfattar som försök till bedrägeri. Giltigheten för alla anspråk avgörs inom 72 timmar efter att anspråket har gjorts. Om ett anspråk verifieras och godkänns kommer återbetalning av prisskillnaden samt utfärdandet av bokningskoden på 100 kr att ske inom 72 timmar efter att kunden har checkat ut från hotellet.

Observera: Det kan ta upp till 30 dagar eller till nästa faktureringsperiod innan återbetalningsbeloppet syns på ditt kontoutdrag.

Ändringar i Vår Prisgaranti

Vi förbehåller oss rätten att ändra eller avsluta Vår Prisgaranti eller att begränsa dess tillgänglighet för någon kund, tidpunkt eller anledning, utan ansvar och utan föregående meddelande till dig som kund. De villkor som anges på www.hotellpremien.se vid tidpunkten för ett anspråk kommer att avgöra om du omfattas av Vår Prisgaranti eller inte.

Ändringar och avbokningar

Avbokning och återbetalning

Digibreaks återbetaler ej kunden om inte exceptionella omständigheter råder.

Bestämmelserna för avbokning och återbetalning varierar beroende på vilket boende eller paket du bokar. Läs de villkor som gäller hos den aktuella boendeleverantören innan du går vidare med din bokning. Dessa beskrivs vid bokningstillfället och du måste godkänna dem för att göra din bokning. 

Om du har gjort din bokning via denna webbplats kan du avboka under "Mina bokningar". Om du gjort din bokning via telefon kan du avboka din bokning genom att kontakta vår kundtjänst på telefon. Vid läkarintyg återbetalar vi despositionsavgiften till er och ni blir inte skyldiga att betala något belopp till hotellen ifall ni väljer av avboka.

Observera att depositionen inte är återbetalningsbar och om ni avbokar kommer den inte att betalas tillbaka.

Sen avbokning/no show

Vid avbokning mindre än 2 dagar innan ankomstdag eller om du uteblir är du skyldig att betala hotellet en avgift för sen avbokning. Avgiften varierar för olika erbjudanden.

  • Mer än 2 dagar före ankomst Bokningsavgift (ca 13 % av det totala priset).
  • Mindre än 2 dagar före ankomst Hotellavgift för en natt

Om du har reserverat bokningen med betalkort ska avgiften betalas direkt till hotellet. Om hotellet inte kan debitera avgiften kommer vi att skicka en faktura som ska betalas inom 2 dagar. Om fakturan inte betalas kan ditt Coop-medlemsnummer spärras för nya bokningar genom Hotellpremien. Fakturan ska betalas genom att kontakta kundtjänst eller genom att göra en inbetalning till PlusGiro-nummer 1690470-8. Under betalningsmottagare, ange "Hotel premium". OBS! Ange namn och bokningsnummer (= medlems-ID).

Rumstyper

Rumstyper

Följande rumstyper finns att boka:

  • Dubbelrum med dubbelsäng för 2 personer som delar säng
  • Dubbelrum med två enkelsängar för 2 personer som har separata sängar men delar rum
  • Uppgraderade rum för 2 personer med dubbelsäng. Information om rummet: Högre rumstyp än vad hotellet erbjuder som dubbelrum genom oss.
  • Enkelrum: antal personer: Högst 1 person. Information om rummet: 1 bädd, enkelsäng
  • 3-bäddsrum. Antal personer: 2 vuxna, max 2 barn (barn 1 (0–12 år), barn 2 (0–5 år). Information om rummet: 3 bäddar i rummet. Kan innebära t.ex. en dubbelsäng eller 2 enkelsängar och en extrasäng/bäddsoffa.
  • 4-bäddsrum. Antal personer: 2 vuxna, max 2 barn (0–12 år). Information om rummet: 4 bäddar i rummet. Kan innebära t.ex. en dubbelsäng eller 2 enkelsängar och 2 extrasängar/bäddsoffa.

Europavistelser

Europaresor

  • Speciella villkor gäller för alla Europaresor som erbjuds av HotellPremien.
  • När du bokar ett hotell utanför Sverige kommer hela beloppet för din vistelse att debiteras vid bokningstillfället.
  • Din bokning är inte bekräftad förrän du har mottagit en bokningsbekräftelse via e-post till den angivna adressen vid bokningstillfället.
  • Genom att slutföra köpet godkänner du hotellets avbokningspolicy som du kan hitta på hotellets sida.
  • Om du ändrar eller avbokar din bokning gäller hotellets avbokningspolicy och du kan kanske inte få en återbetalning eller kredit att använda för en framtida vistelse. Du kan avboka ditt hotellrum under "Mina bokningar".
  • Observera att ingen gratis frukost eller måltider ingår som en del av våra Europaresor.

Kundens ansvar

Du måste hålla dina kontouppgifter säkra

Om du väljer eller tilldelas ett användarnamn, lösenord eller någon annan information inom ramen för våra säkerhetsrutiner måste du behandla den informationen som konfidentiell. Du får inte lämna ut den till någon tredje part. Vi har rätt att när som helst inaktivera eventuella användarnamn eller lösenord, oavsett om du valt dem själv eller tilldelats dem av oss, om vi anser att du har underlåtit att uppfylla någon av bestämmelserna i dessa användarvillkor. Om du vet eller misstänker att någon annan än du känner till ditt användarnamn eller lösenord, måste du omgående meddela oss på info@hotellpremien.se.

Så får du använda materialet på vår webbplats.

Vi är ägare eller licenstagare till alla immateriella rättigheter avseende vår webbplats och det material som publiceras på den. Dessa skyddas av upphovsrättslagar och avtal över hela världen. Alla sådana rättigheter förbehålls. Du får inte göra några försök att kopiera, distribuera, marknadsföra, sälja, vidaresända, publicera eller på något annat sätt utnyttja webbplatsens immateriella rättigheter.

Integritet och dataskydd

Dataskydd och användning av data

När du är medlem skickar vi dig meddelanden som rör ditt medlemskap och dina förmåner. Dessa meddelanden inkluderar orderbekräftelser, påminnelser om förmåner knutna till din produkt/tjänst, förnyelse/förfallobesked, betalningsfrågor och underhållsproblem. Vi kommer att använda dina personuppgifter endast så som anges i vår integritetspolicy och policy för cookies – se nedan.

Vi ansvarar inte för datavirus och du får inte sprida dem

Vi garanterar inte att vår webbplats är säker eller fri från buggar eller virus. Du ansvarar för att konfigurera din hårdvara, dina datorprogram och din plattform för att komma åt vår webbplats. Du bör använda ett eget antivirusprogram. Du får inte missbruka vår webbplats genom att medvetet introducera virus, trojaner, maskar, logiska bomber eller annat skadligt innehåll. Du får inte försöka få obehörig åtkomst till vår webbplats, den server som vår webbplats lagras på eller någon server, dator eller databas som är kopplad till vår webbplats. Du får inte angripa vår webbplats via en denial-of-service-attack eller en distribuerad denial-of-service attack. Om du bryter mot denna bestämmelse begår du ett brott enligt Computer Misuse Act 1990. Vi kommer att rapportera sådana brott till berörda brottsbekämpande myndigheter och samarbeta med dessa genom att avslöja din identitet. I händelse av ett sådant brott upphör din rätt att använda webbplatsen med omedelbar verkan.

Ansvar och friskrivning

Klagomål

Eventuella klagomål gällande ditt boende och din vistelse ska i första hand riktas till boendeleverantören. Observera att boendeleverantörens villkor kan innehålla inskränkningar av din rätt att klaga (bland annat krav på att klagomål görs inom en viss tidsrymd), så du bör kontrollera dessa. Observera även att eventuellt stöd som ges av Digibreaks, Hotellpremien eller Coop.se i samband med sådana klagomål är en ren goodwillgest som vi utför i egenskap av underagent åt boendeleverantören. Klagomål som rör själva bokningsupplevelsen på webbplatsen ska riktas till Hotellpremien. När du har skickat ett klagomål till boendeleverantören kan du kontakta Hotellpremiens kundtjänst via e-post info@hotellpremien.se.

Ändringar av dessa villkor

Vi ändrar dessa villkor då och då. Därför vill vi att du kontrollerar dem varje gång du vill använda vår webbplats, så att du vet vilka villkor som gäller vid den tidpunkten. Om du fortsätter att använda webbplatsen när villkoren har ändrats anses du ha accepterat de nya villkoren.

Ändringar på vår webbplats

Vi kan när som helst uppdatera och göra ändringar i informationen om boendeleverantörer och priser på vår webbplats. Vi garanterar inte att webbplatsen eller innehåll på den alltid går att komma åt utan störningar. Vi kan tillfälligt stoppa, dra in eller begränsa tillgången till hela eller delar av vår webbplats av affärs- och driftsmässiga skäl och för att underlätta reparationer och/eller uppgraderingar. Vi kommer att försöka att ge dig skälig förvarning om så blir fallet. Du ansvarar även för att se till att alla som använder vår webbplats via din internetanslutning känner till dessa användarvillkor och andra tillämpliga villkor, och att de följer dem.

Vårt ansvar gentemot dig

Hotellpremien har vidtagit rimliga åtgärder för att säkerställa att innehållet på webbplatsen är korrekt, i den utsträckning det är tillåtet enligt gällande lag. Informationen på webbplatsen är dock sammanställd av uppgifter från boendeleverantörer och publiceras av Hotellpremien i god tro. Hotellpremien tar inget ansvar för förlust, försening, person- eller sakskada, kostnad eller besvär av någon form som uppstår till följd av information som tillhandahålls på webbplatsen eller av att en boendeleverantörs faciliteter har förändrats utan att denna har meddelat oss. Hotellpremien ansvarar inte för någon förlust som du drabbas av till följd av din bokning, utom i fall då denna förlust beror på fel som begåtts av Hotellpremien. Hotellpremien, Digibreaks och Coop.se ska inte hållas ansvarigt för indirekta förluster eller följdförluster eller skador (inklusive utebliven vinst eller goodwillförluster), oavsett om dessa orsakats genom försumlighet eller inte, och ska inte hållas ansvarigt för eventuell underlåtenhet att utföra (eller förseningar i utförandet av) skyldigheter, om denna underlåtenhet orsakas av omständigheter utanför dess rimliga kontroll.

Coop.se utesluter eller begränsar inte på något sätt vårt ansvar gentemot dig om detta skulle vara olagligt. Detta inbegriper ansvar för dödsfall eller personskador som orsakats genom vår eller våra medarbetares, agenters eller underleverantörers försumlighet samt för bedrägeri eller bedrägligt uppsåt.

Boendeleverantörens ansvar gentemot dig

Endast boendeleverantören kan hållas ansvarig för förlust som du drabbas av i samband med din bokning utom när denna beror på fel som begåtts av Hotellpremien enligt ovan. Boendeleverantörens ansvar regleras i de villkor som gäller hos respektive boendeleverantör.

Vilket lands lagar gäller för eventuella tvister?

Hotellpremiens villkor skall regleras av och tolkas i enlighet med svensk lag och svenska domstolar har behörighet att pröva och avgöra varje tvist som rör tjänsterna eller dessa villkor.