Allmänna Villkor för Hotellpremien

Dessa villkor är senast uppdaterade den 24/1-2024

Digibreaks Limited (”vi”, ”oss”, ”vår”) är agent (eller underagent enligt nedan) åt boendeleverantörer vid bokning av boende för Hotellpremien-medlemmar. Digibreaks Limited är ett irländskt aktiebolag med organisationsnummer 634954. 

Övriga villkor

Avtalet består av tre delar: din bokningsbekräftelse, dessa villkor samt vår integritetspolicy och policy för cookies. Genom att använda denna webbplats bekräftar du att du godkänner dessa villkor och att du samtycker till att följa dem. Om du inte godkänner dessa villkor ska du inte använda den här webbplatsen. Skriv gärna ut ett exemplar av villkoren för framtida referens. I dessa villkor hänvisas till följande ytterligare villkor, som också gäller för din användning av webbplatsen: Vår integritetspolicy, som anger villkoren för vår behandling av personuppgifter som vi samlar in från dig eller som du lämnar till oss. Genom att använda vår webbplats samtycker du till denna behandling och garanterar att alla uppgifter du lämnar är riktiga. Vår policy för cookies, som anger hur vi använder cookies på vår webbplats. Observera att särskilda villkor gäller mellan dig och boendeleverantören när du gör en bokning via webbplatsen. Dessa villkor kan du hitta på boendeleverantörens webbplats. Dessa villkor utgör hela avtalet mellan dig och oss för användningen av webbplatsen.

Bokningsvillkor


Observera att www.hotellpremien.se inte är en boendeleverantör, utan endast tillhandahåller denna bokningssida som en förmån för sina kunder. Hotellpremien ska underlätta bokning av boende hos boendeleverantören. Boendeleverantören är ansvarig för kvaliteten på boendet och kundtillfredsställelsen under vistelsen.

Erbjudandet gäller i mån av tillgänglighet för innehavare av Coop-kort och deras hushåll. Coop-kortet måste visas på hotellet; annars har hotellet rätt att debitera ordinarie pris. OBS! Det 7-siffriga ID-numret står på vänster sida av Coop-kortet. Alla Hotellpremien-bokningar ska göras på www.hotellpremien.se eller via vår kundtjänst på telefon. Bokningar kan inte göras direkt hos de hotell som deltar.

För att boka genom oss måste du vara minst 18 år vid bokningstillfället. Om du gör en bokning för en grupp måste du ha rättskapacitet och befogenhet att utföra bokningen i egenskap av bokningsansvarig. Genom att göra en bokning bekräftar du att du förstår och har befogenhet att godkänna, och godkänner, dessa villkor å din parts vägnar, tillsammans med alla villkor som gäller för boendeleverantören. Dessa utgör hela avtalet mellan dig och boendeleverantören för det boende bokningen avser.

Alla erbjudanden gäller med förbehåll för tillgänglighet. Erbjudandena gäller hela året, men tillgängligheten kan vara begränsad i samband med storhelger och andra perioder med hög efterfrågan. Alla erbjudanden gäller endast för Coop-medlemmar. Du måste kunna bevisa att du är en Coop-medlem vid incheckningen om hotellet begär det.

Du får använda webbplatsen endast för att göra legitima förfrågningar eller bokningar och samtycker till att inte göra några spekulativa, falska eller bedrägliga bokningar eller bokningar i väntan på efterfrågan.

Betalning för andra produkter eller tjänster i samband med hotellvistelsen erläggs på plats direkt till hotellet.

Särskilda önskemål såsom rökfria rum, möjlighet att ta med husdjur, hänsyn till allergier osv. kan inte garanteras och kan medföra en extra kostnad som betalas direkt till hotellet. Dessa ytterligare kostnader inte ingår i Digibreaks priser. Du kan kontakta boendeleverantören för att få mer information om särskilda önskemål.

Den som genomför bokningen är ansvarig för att all betalning erläggs i tid samt för att alla personuppgifter och annan information som har lämnats avseende dig och ditt resesällskap är riktig. Du är ansvarig för att meddela oss om eventuella ändringar, tillägg eller avbokningar. Du ska också meddela oss eventuell adressändring eftersom du är ansvarig för att hålla ditt resesällskap informerat om bokningen och eventuella ändringar.

Skyldigheter vid bokning


När du gör en bokning via webbplatsen måste du ange ditt födelsedatum och lämna följande information för att vi ska kunna behandla bokningen: Förnamn, efternamn, hemadress, giltigt kredit/betalkort, telefonnummer, mobiltelefonnummer.

Om du gör en bokning via webbplatsen har du ett avtal som reglerar din vistelse med den aktuella boendeleverantören och inte med Digibreaks, Hotellpremien eller Coop.se. Din bokning omfattas av villkoren som tillämpas av den boendeleverantör du gjort din bokning hos.

Observera att du samtycker till att följa boendeleverantörens villkor, inklusive men inte begränsat till betalningsvillkor och villkor för tillgänglighet samt biljettpriser, produkter eller tjänster.

Om du har ytterligare krav måste du se till att ditt valda boende uppfyller dessa och att du har framfört dem vid bokningstillfället.

Även om vi strävar efter att erbjuda dig bästa möjliga service genom att uppdatera informationen på vår webbplats, gör vi inga utfästelser eller garantier, vare sig uttryckliga eller underförstådda, om att innehållet på vår webbplats är korrekt, fullständigt eller felfritt, eftersom vi förlitar oss på information från boendeleverantörer. Om felaktigheter upptäcks på webbplatsen försöker vi åtgärda dem så snart som möjligt. Om du upptäcker ett fel ber vi dig att rapportera det till info@hotellpremien.se.

Betalning

Priset för en hotellvistelse betalas i hotellets lokala valuta. En bokningsavgift betalas vid bokningstillfället och resterande belopp ska betalas till hotellet vid incheckning eller utcheckning enligt hotellets policy. Andra tjänster och kostnader betalas direkt till hotellet.

Betalningen kan göras på följande sätt: Visa, MasterCard eller Swish: Vid bokningstillfället dras en bokningsavgift som inte är återbetalbar. Bokningsavgiften motsvarar ca 13 % av det totala beloppet. OBS! Ange namn och bokningsnummer (= Coop medlems-ID).

Bokningsbekräftelse


När du har gjort din bokning får du en e-postbekräftelse. Vi kan också be dig att fylla i vår bokningsutvärdering för att få din hjälp att göra vår webbplats och våra tjänster bättre. Din bokning är inte bekräftad förrän du har fått en bokningsbekräftelse via e-post till den angivna adressen vid bokningstillfället. 

För att slutföra och bekräfta din bokning måste du ange en giltig och korrekt e-postadress. Vi är inte ansvariga eller skadeståndsskyldiga för (och har ingen skyldighet att kontrollera) felaktiga eller felstavade e-postadresser eller felaktiga telefonnummer eller kreditkortsnummer.

Avbokning och återbetalning

Digibreaks återbetaler ej kunden om inte exceptionella omständigheter råder.

Bestämmelserna för avbokning och återbetalning varierar beroende på vilket boende eller paket du bokar. Läs de villkor som gäller hos den aktuella boendeleverantören innan du går vidare med din bokning. Dessa beskrivs vid bokningstillfället och du måste godkänna dem för att göra din bokning. 

Om du har gjort din bokning via denna webbplats kan du avboka under "Mina bokningar". Om du gjort din bokning via telefon kan du avboka din bokning genom att kontakta vår kundtjänst på telefon. Vid läkarintyg återbetalar vi despositionsavgiften till er och ni blir inte skyldiga att betala något belopp till hotellen ifall ni väljer av avboka.

Observera att depositionen inte är återbetalningsbar och om ni avbokar kommer den inte att betalas tillbaka.

Kostnadsfri ombokning

Om du vill ändra resedatum eller boendeleverantör efter att du gjort din bokning vänligen gör det online under Mina bokningar, ring eller maila kundservice. Du kan ändra datum upp till två gånger på samma hotell om det görs minst 2 dagar före ankomstdagen. Om ombokning görs mer än två gånger räknas det som en ny bokning och en ny bokningsavgift debiteras (cirka 13 % av det totala priset). Är priset på din nya bokning högre behöver du betala mellanskillnaden. Är priset på din nya bokning lägre behåller vi mellanskillnaden. Observera att en ny bokningsavgift tillkommer om ni vill ändra hotell. Alla ombokningar är vid mån av tillgängliighet. Om du blivit tvungen att avboka din vistelse i följd av att hotellet inte längre kan ta emot din bokning på grund av att de behövt stänga ner återbetalar vi din bokningsavgift i form av en rabattkod som motsvarar din deposition. Du kan då boka ett hotell vid senare tillfälle om du så önskar. 


Sen avbokning/no show


Vid avbokning mindre än 2 dagar innan ankomstdag eller om du uteblir är du skyldig att betala hotellet en avgift för sen avbokning. Avgiften varierar för olika erbjudanden.

  • Mer än 2 dagar före ankomst Bokningsavgift (ca 13 % av det totala priset).
  • Mindre än 2 dagar före ankomst Hotellavgift för en natt

Om du har reserverat bokningen med betalkort ska avgiften betalas direkt till hotellet. Om hotellet inte kan debitera avgiften kommer vi att skicka en faktura som ska betalas inom 2 dagar. Om fakturan inte betalas kan ditt Coop-medlemsnummer spärras för nya bokningar genom Hotellpremien. Fakturan ska betalas genom att kontakta kundtjänst eller genom att göra en inbetalning till PlusGiro-nummer 1690470-8. Under betalningsmottagare, ange "Hotel premium". OBS! Ange namn och bokningsnummer (= medlems-ID).

Rumstyper


Följande rumstyper finns att boka:

  • Dubbelrum med dubbelsäng för 2 personer som delar säng
  • Dubbelrum med två enkelsängar för 2 personer som har separata sängar men delar rum
  • Uppgraderade rum för 2 personer med dubbelsäng. Information om rummet: Högre rumstyp än vad hotellet erbjuder som dubbelrum genom oss.
  • Enkelrum: antal personer: Högst 1 person. Information om rummet: 1 bädd, enkelsäng
  • 3-bäddsrum. Antal personer: 2 vuxna, max 2 barn (barn 1 (0–12 år), barn 2 (0–5 år). Information om rummet: 3 bäddar i rummet. Kan innebära t.ex. en dubbelsäng eller 2 enkelsängar och en extrasäng/bäddsoffa.
  • 4-bäddsrum. Antal personer: 2 vuxna, max 2 barn (0–12 år). Information om rummet: 4 bäddar i rummet. Kan innebära t.ex. en dubbelsäng eller 2 enkelsängar och 2 extrasängar/bäddsoffa.

Boendeleverantörens skyldigheter

Hotellpremien bokar boende på uppdrag av den boendeleverantör som anges i din bokningsbekräftelse.

Klagomål


Eventuella klagomål gällande ditt boende och din vistelse ska i första hand riktas till boendeleverantören. Observera att boendeleverantörens villkor kan innehålla inskränkningar av din rätt att klaga (bland annat krav på att klagomål görs inom en viss tidsrymd), så du bör kontrollera dessa. Observera även att eventuellt stöd som ges av Digibreaks, Hotellpremien eller Coop.se i samband med sådana klagomål är en ren goodwillgest som vi utför i egenskap av underagent åt boendeleverantören. Klagomål som rör själva bokningsupplevelsen på webbplatsen ska riktas till Hotellpremien. När du har skickat ett klagomål till boendeleverantören kan du kontakta Hotellpremiens kundtjänst via e-post info@hotellpremien.se.

Dataskydd och användning av data


När du är medlem skickar vi dig meddelanden som rör ditt medlemskap och dina förmåner. Dessa meddelanden inkluderar orderbekräftelser, påminnelser om förmåner knutna till din produkt/tjänst, förnyelse/förfallobesked, betalningsfrågor och underhållsproblem. Vi kommer att använda dina personuppgifter endast så som anges i vår integritetspolicy och policy för cookies – se nedan.

Ändringar av dessa villkor


Vi ändrar dessa villkor då och då. Därför vill vi att du kontrollerar dem varje gång du vill använda vår webbplats, så att du vet vilka villkor som gäller vid den tidpunkten. Om du fortsätter att använda webbplatsen när villkoren har ändrats anses du ha accepterat de nya villkoren.

Ändringar på vår webbplats


Vi kan när som helst uppdatera och göra ändringar i informationen om boendeleverantörer och priser på vår webbplats. Vi garanterar inte att webbplatsen eller innehåll på den alltid går att komma åt utan störningar. Vi kan tillfälligt stoppa, dra in eller begränsa tillgången till hela eller delar av vår webbplats av affärs- och driftsmässiga skäl och för att underlätta reparationer och/eller uppgraderingar. Vi kommer att försöka att ge dig skälig förvarning om så blir fallet. Du ansvarar även för att se till att alla som använder vår webbplats via din internetanslutning känner till dessa användarvillkor och andra tillämpliga villkor, och att de följer dem.

Du måste hålla dina kontouppgifter säkra


Om du väljer eller tilldelas ett användarnamn, lösenord eller någon annan information inom ramen för våra säkerhetsrutiner måste du behandla den informationen som konfidentiell. Du får inte lämna ut den till någon tredje part. Vi har rätt att när som helst inaktivera eventuella användarnamn eller lösenord, oavsett om du valt dem själv eller tilldelats dem av oss, om vi anser att du har underlåtit att uppfylla någon av bestämmelserna i dessa användarvillkor. Om du vet eller misstänker att någon annan än du känner till ditt användarnamn eller lösenord, måste du omgående meddela oss på info@hotellpremien.se.

 

Så får du använda materialet på vår webbplats.


Vi är ägare eller licenstagare till alla immateriella rättigheter avseende vår webbplats och det material som publiceras på den. Dessa skyddas av upphovsrättslagar och avtal över hela världen. Alla sådana rättigheter förbehålls. Du får inte göra några försök att kopiera, distribuera, marknadsföra, sälja, vidaresända, publicera eller på något annat sätt utnyttja webbplatsens immateriella rättigheter.

Vårt ansvar gentemot dig


Hotellpremien har vidtagit rimliga åtgärder för att säkerställa att innehållet på webbplatsen är korrekt, i den utsträckning det är tillåtet enligt gällande lag. Informationen på webbplatsen är dock sammanställd av uppgifter från boendeleverantörer och publiceras av Hotellpremien i god tro. Hotellpremien tar inget ansvar för förlust, försening, person- eller sakskada, kostnad eller besvär av någon form som uppstår till följd av information som tillhandahålls på webbplatsen eller av att en boendeleverantörs faciliteter har förändrats utan att denna har meddelat oss. Hotellpremien ansvarar inte för någon förlust som du drabbas av till följd av din bokning, utom i fall då denna förlust beror på fel som begåtts av Hotellpremien. Hotellpremien, Digibreaks och Coop.se ska inte hållas ansvarigt för indirekta förluster eller följdförluster eller skador (inklusive utebliven vinst eller goodwillförluster), oavsett om dessa orsakats genom försumlighet eller inte, och ska inte hållas ansvarigt för eventuell underlåtenhet att utföra (eller förseningar i utförandet av) skyldigheter, om denna underlåtenhet orsakas av omständigheter utanför dess rimliga kontroll.

Coop.se utesluter eller begränsar inte på något sätt vårt ansvar gentemot dig om detta skulle vara olagligt. Detta inbegriper ansvar för dödsfall eller personskador som orsakats genom vår eller våra medarbetares, agenters eller underleverantörers försumlighet samt för bedrägeri eller bedrägligt uppsåt.

 

Boendeleverantörens ansvar gentemot dig


Endast boendeleverantören kan hållas ansvarig för förlust som du drabbas av i samband med din bokning utom när denna beror på fel som begåtts av Hotellpremien enligt ovan. Boendeleverantörens ansvar regleras i de villkor som gäller hos respektive boendeleverantör.

Vi ansvarar inte för datavirus och du får inte sprida dem


Vi garanterar inte att vår webbplats är säker eller fri från buggar eller virus. Du ansvarar för att konfigurera din hårdvara, dina datorprogram och din plattform för att komma åt vår webbplats. Du bör använda ett eget antivirusprogram. Du får inte missbruka vår webbplats genom att medvetet introducera virus, trojaner, maskar, logiska bomber eller annat skadligt innehåll. Du får inte försöka få obehörig åtkomst till vår webbplats, den server som vår webbplats lagras på eller någon server, dator eller databas som är kopplad till vår webbplats. Du får inte angripa vår webbplats via en denial-of-service-attack eller en distribuerad denial-of-service attack. Om du bryter mot denna bestämmelse begår du ett brott enligt Computer Misuse Act 1990. Vi kommer att rapportera sådana brott till berörda brottsbekämpande myndigheter och samarbeta med dessa genom att avslöja din identitet. I händelse av ett sådant brott upphör din rätt att använda webbplatsen med omedelbar verkan.

Vilket lands lagar gäller för eventuella tvister?


Hotellpremiens villkor skall regleras av och tolkas i enlighet med svensk lag och svenska domstolar har behörighet att pröva och avgöra varje tvist som rör tjänsterna eller dessa villkor.

Kontaktuppgifter

Frågor hänvisas till info@hotellpremien.se.


Digibreaks Limited villkor för tävlingar v 1.0 — i kraft 2019–04–15