HOTELLPREMIEN PRISGARANTI


KUNDLÖFTE


Vi vill alla känna att vi får valuta för våra pengar, vilket är anledningen till att vi har Hotellpremiens Prisgaranti som ger dig mellanskillnaden tillbaka om du hittar ett lägre pris på motsvarande bokning. Dessutom får du ett presentkort på 100 kronor att använda vid nästa hotellbokning med HotellPremien. För din trygghet så gäller prisgarantin upp till 48 timmar efter att du har bokat.

Om du skulle hitta samma hotellvistelse till ett lägre pris någon annanstans kan du ringa vårt servicecenter eller skicka ett email till info@hotellpremien.se med Ämne: Prisgaranti. Mailen ska innehålla:

  • Namn
  • Telefonnummer
  • Bokingsnummer
  • Ankomstdag
  • Antal nätter
  • Var du hittade det lägre priset för vistelsen med samma ankomstdatum
  • Vilket pris de lägre prist ligger på
  • Bifoga en skärmbild på det lägre priset

VILLKOR


Om du bokar ett hotellrum med Hotellpremien och inom 48 timmar hittar ett bättre pris för samma datum, hotell, rumstyp, antal gäster och typ av boende på en annan webbplats, kommer vi att återbetala mellanskillnaden. Dessutom får du ett presentkort på 100 kronor som kan användas nästa gång du bokar boende via Hotellpremien.

Prisgarantin är endast giltig om det gäller helt identiska förhållanden för vistelsen, vilket innebär att både hotellet, datum, rumstyp, typ av boende, frukost inkluderat och antal gäster matchar. Dessutom måste priset inkludera alla skatter och avgifter samt ha samma annulleringsvillkor. 

För att uppfylla villkoren för ersättning för kostnader måste du ha lämnat in en prisgarantiansökan senast 48 timmar efter att du bokat din hotellvistelse. Prisjämförelsen gäller endast om priserna är både annonserade och tillgängliga för allmänheten på en webbplats som riktar sig till konsumenter i Sverige.

Det angivna priset måste gälla hotell där både hotellnamn och bokningsdetaljer beskrivs före bokning. Priset som anges måste vara tillgängligt för alla konsumenter och inte reducerat genom användning av kundlojalitetsprogram, presentkort eller på annat sätt. Hotell och pris måste vara tillgänglig för onlinebokning via agent/företag som säljer till allmänheten i samma valuta och samma land. Prisjämförelsen måste göras på individuell basis, inte direkt från hotellet eller på något sätt en del av en ”paketlösning”.
Som ett alternativ till att betala mellanskillnaden förbehåller sig Hotellpremien rätten att annullera din bokning och återbetala dig beloppet i sin helhet.

Alla prisgarantiansökningar kontrolleras av Hotellpremien. Det angivna priset måste fortfarande vara tillgängligt vid tidpunkten för Hotellpremiens kontroll, inom 48 timmar efter att ansökan tas emot. Vi godtar inte skärmbilder eller andra påstådda bevis på ett lägre pris som vi inte själva kan kontrollera. Vi godtar inte ansökningar som enligt vår bedömning är baserade på skrivfel eller andra misstag, eller som utgör bedrägeriförsök. Du får besked angående din ansökning inom 72 timmar efter att den har kommit oss tillhanda. Obs! Det kan ta upp till 30 dagar eller nästa faktureringsperiod innan beloppet visas på ditt kontoutdrag.

Vi förbehåller oss rätten att ändra eller avbryta prisgarantin eller neka prisgaranti till någon person eller vid någon tidpunkt utan att behöva ange skäl och utan förvarning eller ansvar gentemot dig som kund. Villkoren som anges på Hotellpremiens hemsida vid tiden för din ansökan avgör om du omfattas av prisgarantin.